Пет двидателя с проблеми

CarAssist.bg

Зимата вече е тук, а с нея дойдоха и ниските температури. Сутрин, след като колата е седяла цяла нощ на открито, водачите имат навика да подгряват автомобила на празен ход преди да потеглят. Добре или зле обаче се отразява това на мотора на нашето превозно средство?

От “Seat” информират всички хора, които използват този метод , че той не е подходящ и дори на моменти вреди на мотора. Дори и най-слабото натоварване на празен ходи води до бавното загряване на агрегата, вдигането на температурата става в по-дълга фаза, а поради твърде ниската температура на маслото, смазването на мотора не е оптимално. По този начин може да се стигне до по-високо износване. За това е по-добре след студен старт да потеглите веднага, но да държите ниски оборотите. По този начин двигателят ще достигне работната си температура.

А ще успеем ли по-бързо да стоплим интериора? При класическите автомобили на двигател с вътрешно горене интериорът се загрява с излишното количество топлина на мотора. А при това положение антифризът се затопля бавно и по този начин в купето ще се отделя съвсем малко топлина. Това значи, че водачът, който потегля веднага след студен старт, по-бързо ще успее да затопли купето на своя автомобил.

Интересен факт е, че в Германия дори се налага глоба, ако оставите колата да работи на празен ход. Това се прави с цел предпазване на околната среда и дори и да се намирате в собствения си двор, може да получите фиш на стойност 80 евро.

Алтернативата на това сутрин да подгрявате автомобила на празен ход е стационарна печка. Тя често работи или на дизел, или на бензин, но отделя далеч по-малко вредни емисии от задвижващия агрегат. Между 15 и 20 минути са необходими на печката, за да загрее колата. Има и модели печки, които затоплят не само купето, но и мотора, което би ви гарантирало по-нисък разход в студените месеци.