UPS

CarAssist.bg

След като прочетохте заглавието на тази статия, вероятно се питате: Какво точно иска да каже авторът? Е, в следващите няколко реда ние от „CarAssist” ще ви разкрием как американската компания UPS спестява огромни суми пари от гориво, като автомобилите им завиват единствено на дясно.

United Parcel Service е една от най-големите логистични компании в Съединените Американски Щати.  Основното правило в UPS е шофьорите да завиват само и единствено надясно. Левите завои не са забранени, но се правят само в много редки и наложителни случаи.

Според сметките, които UPS правят всяка година, става ясно, че техните превозни средства харчат средно 1/3 по-малко дизел, когато маневрите, изпълнени от техните шофьори, включват само десни завои. Сметките показват, че това са 10 милиона галона (около 38 милиона литра) гориво, като при средна цена на галон от 3 долара, това прави 30 милиона долара спестени за 12 месеца.

Основното обяснение, което от UPS дават, е че при маневри наляво много по-често се налага чакане на зелена светлина от светофара, и/или преминаването на отсрещните автомобили. Освен това в САЩ на много места е разрешен десният завой на червено, при положение, че не пречите на никой с маневрата си. По този начин до голяма степен се спестява работата на празен ход на мотора, а с това се пести и нафтата.

Друг голям плюс от идеята да се завива само надясно е, че се понижава драстично възможността за ПТП. Проучване в САЩ показва, че 50% от катастрофите, които са станали на територията на страната, са с участието на превозно средство, което се е опитало да направи ляв завой. В същото време само 6% са катастрофите, при които един от участниците е предприел десен завой. Това значи, че фирмата спестява също от щети, обезщетения, а и шофьорите са в по-голяма безопасност. Как обаче може да стигнете от точка „А” до точка „В” само с десни завои? Това става с помощта на специален софтуер „ORION”, който е разработван в продължение на повече от 10 години.

Това е „закон” във фирмата UPS, който се прилага вече 50 години, информира CNN. Чрез тази си идея фирмата спестява на година общо между 300 и 400 милиона долара, а също и 100 000 СО2 на планетата.