Как работи E-ABS на Mercedes-Benz ?

CarAssist.bg

През годините един от най-големите минуси на SUV автомобилите е това, че не могат да бъдат повратливи и стабилни завоите. Каквото и да опитат да направят инженерите, това просто се оказваше невъзможно заради по-голямата им маса и по-високият център на тежестта.

Сега обаче нещата са на път да се променят, като инженерите на Mercedes разработват специална версия на системата Active Body Control, която ще се казва Е-АВС. На практика това е активно окачване, което има способността да накланя колата навътре в завоите така, както се случва при състезателните мотори.

E-ABC, която от тази година „влезе” в моделите GLE и GLS използва хидравлични помпи. Те се захранват от 48-волтова система, за да контролират просвета, да противодействат на естественото накланяне и да стабилизират при силни странични ветрове. По този начин колата завива навътре в завоя, вместо да я остави на естественото ѝ накланяне навън. При първите тестове британски журналисти споделят мнението си, че никога не са виждали SUV да завива по такъв начин.

Тази система се изработва и доставя от специалистите по окачвания Bilstein. E-ABC създава разлика в налягането от двете страни на амортисьора. По този начин тя накланя колата в завоите. За това всеки от амортисьорите разполага с електро-хидравлична помпа и система от клапани. При завои външните колела получават повече налягане във долната камера на амортисьора и по този начин повдигат шасито. При вътрешните колела се случва обратното – увеличава се налягането в горната камера, за да притисне шасито надолу към пътя.

При тестовете става ясно още, че голямо усещане има за пътниците. Големият плюс на E-ABC е, че използва 48-волтови електромотори, а не се захранва от двигателя. Това подобрява ефективността ѝ. Друг голям плюс на системата е, че може също да разклаща нагоре-надолу. Това ще бъде от голяма полза, ако автомобилът е затънал в кал, сняг или пясък и трябва да се откопае.